.FILE 2G 3G 4G 5G

3 artiklar från med ämnet "radio"

  • Radio

    Att lyssna på radiostationer via internet har inte varit särskilt utbrett i Sverige. 9 procent gör det dagligen men nästan hälften (44 %) har någon gång gjort det. Det är fortfarande den traditionella radion som är helt dominerande. Enligt mediebarometern lyssnar 69 procent dagligen på den traditionella radion (Mediebarometern 2015). Förhållandena har inte förändrats nämnvärt […]

  • Betalningsvilja i olika åldrar

    Olika åldrar prioriterar olika när det gäller vilket medieinnehåll man betalar för. Nedan återfinns en jämförelse mellan åldrar i vilken mån man betalar för en dagstidningsprenumeration och i vilken mån man betalar för att ha tillgång till musik- och film på internet. Andra avgifter som radio- och tv-licens eller kostnader för extra tv-utbud återfinns inte […]

  • Internet och traditionella medier

    De senaste åren har förändringarna varit små men tendensen är tydlig. Alltmer av medieanvändningen sker på internet, men förändringen går långsamt. De äldre håller emot och en majoritet läser fortfarande en papperstidning, ser på tablå-tv och lyssnar på flödesradio. Även de yngre föredrar de traditionella formerna för tv och radio medan deras dagstidningsläsande är något […]

Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev!

Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev!

I vårt nyhetsbrev kan du läsa mer om Internetstiftelsens olika satsningar som exempelvis Internetkunskap, Internetmuseum och rapporten Svenskarna och internet.

Jag samtycker till att ta emot nyhetsbrev och har tagit del av integritetspolicyn
Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev!

Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev!

I vårt nyhetsbrev kan du läsa mer om Internetstiftelsens olika satsningar som exempelvis Internetkunskap, Internetmuseum och rapporten Svenskarna och internet.

Jag samtycker till att ta emot nyhetsbrev och har tagit del av integritetspolicyn