Vi fortsätter att använda internet för att lyssna på musik och titta på film. Åtta av tio lyssnar på musik och drygt sex av tio tittar på film. Flitigast är de unga där nästan alla gör det.
Youtube är den populäraste sajten i alla åldrar. Det börjar redan i förskoleåldern och nästan alla fyraåringar använder Youtube, men även de allra äldsta är flitiga användare. Med streamingtjänsterna har fler börjat betala för musik och film, men trots det ligger fildelningen kvar runt 20 procent vilket den gjort under nästan tio år.
I dag finns en nästan oöverskådlig mängd musik, film och video på internet. Man kan ladda ner innehållet gratis, ta del av det blandat med reklam, betala per låt/film eller abonnera på det via en streamingtjänst som Spotify eller Netflix.
78 procent lyssnar på musik någon gång i veckan och 66 procent tittar på film och video. Flitigast är de unga, där nästan alla gör det, men även många över 65 år (40 %) gör det.